Informacja o wynikach egzaminu maturalnego przeprowadzonego w maju 2015 r.

Do egzaminów z przedmiotów obowiązkowych w części ustnej i pisemnej egzaminu maturalnego w maju 2015 roku przystąpili wszyscy tegoroczni absolwenci Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kochanowskiego w Muszynie.

Wszyscy obowiązkowo przystępowali do egzaminu maturalnego:

  • w części ustnej z języka polskiego oraz wybranego języka obcego nowożytnego,
  • w części pisemnej na poziomie podstawowym z języka polskiego, matematyki i wybranego języka obcego nowożytnego,
  • oraz zgodnie z zasadami przeprowadzania egzaminu maturalnego w nowej formule, obowiązującej od 2015 r. – obowiązkowo przystępowali również do egzaminu maturalnego z wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym.

Do egzaminu maturalnego w maju 2015 r. przystąpili również absolwenci wszystkich typów szkół z lat ubiegłych, którzy dotychczas nie uzyskali świadectwa dojrzałości, oraz tacy, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości we wcześniejszych latach, a w maju 2015 r. przystąpili ponownie do egzaminu maturalnego w celu podwyższenia wyniku egzaminacyjnego albo uzyskania wyniku z nowego przedmiotu.

Dane statystyczne (źródło: CKE, OKE)

  • Tegorocznych absolwentów liceum: 44;
  • Przystępujących do matury: 44;
  • Zdawalność w terminie majowym: 86% [licea: powiat nowosądecki – 74%, m. Nowy Sącz – 83%, województwo małopolskie – 83%, Polska – 80%];
  • Prawo przystąpienia do egzaminu poprawkowego w sierpniu: 11%;
  • Osób, które nie zdały egzaminu maturalnego z więcej niż jednego przedmiotu: 1.
  • Przedmioty zdawane na poziomie rozszerzonym:
    • język obcy (35)
    • biologia (22)
    • matematyka (22)
    • język polski (9)
    • chemia (5)
    • historia (2)
    • geografia (1)
    • WOS (1)
  • Ilość egzaminów zdawanych na poziomie rozszerzonym przypadających na jednego zdającego: 2,2.

Ciekawostki i różności

  • Najlepiej zdana matura, czyli największa suma wyników z sześciu obowiązkowo zdawanych egzaminów maturalnych – w tym roku, wyprzedzając kolejną osobę o 1,6%, stypendium Funduszu Stypendialnego Almanachu Muszyny ustanowionego przez Stowarzyszenie Przyjaciół Almanachu Muszyny przypadnie osobie, która uzyskała w sumie wynik 515%, co daje średnio 86% z każdego egzaminu.Informacje o przyznanych stypendiach publikowane są na stronie http://www.almanachmuszyny.pl oraz w kolejnych rocznikach Almanachu Muszyny.
  • Najwyższe tegoroczne wyniki maturalne z przedmiotów zdawanych obowiązkowo na poziomie podstawowym:
    • j. polski – 80% [średnia: Polska – 66%, małopolska – 67%, powiat nowosądecki: 60%];
    • j. angielski – 98% (3 osoby) [średnia: Polska – 77%, małopolska – 78%, powiat nowosądecki: 68%]);
    • matematyka – 96% (4 osoby) [średnia: Polska – 55%, małopolska – 57%, powiat nowosądecki: 48%].
  • Najwyższe tegoroczne wyniki maturalne z przedmiotów nauczanych w zakresie rozszerzonym:
    • chemia (R) – 82% [średnia: Polska – 52%, małopolska – 54%, powiat nowosądecki: 38%];
    • biologia (R) – 80% [średnia: Polska – 43%, małopolska – 45%, powiat nowosądecki: 30%]);
    • j. angielski (R) – 84% [średnia: Polska – 63%, małopolska – 62%, powiat nowosądecki: 48%];
    • matematyka (R) – 90% [średnia: Polska – 41%, małopolska – 44%, powiat nowosądecki: 32%].
  • Największe przyrosty wyników w stosunku do wyników egzaminów gimnazjalnych:
    • +43 p.p. (punkty procentowe) – matematyka: 37% z egzaminu gimnazjalnego i 80% z egzaminu maturalnego,
    • +39 p.p. (punkty procentowe) – j. angielski: 55% z egzaminu gimnazjalnego i 94% z egzaminu maturalnego,
    • +19,3% – o tyle średnio są wyższe wyniki z egzaminu maturalnego z matematyki w stosunku do wyników z matematyki egzaminu gimnazjalnego w klasie „mat-fiz”,
    • +7,8% – o tyle średnio są wyższe wyniki z egzaminu maturalnego z j. angielskiego w stosunku do wyników z języka angielskiego egzaminu gimnazjalnego w klasie „biol-chem-ang”.

Pełne wyniki tegorocznego egzaminu maturalnego, uwzględniające również wyniki zdających w czerwcu (termin dodatkowy) i w sierpniu (termin poprawkowy), będą udostępnione przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Krakowie dnia 11 września 2015 r.


Prezentowane powyżej wyniki są już wynikami historycznymi i nie stanowią gwarancji uzyskania podobnych wyników w przyszłości, natomiast jesteśmy przekonani, że systematyczne wdrażanie wniosków z zrealizowanego w tym roku szkolnym projektu „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” pozwoli w najbliższej przyszłości wszystkim uczniom naszego Zespołu Szkół uzyskiwać wyniki na miarę coraz wyższych oczekiwań, a może i jeszcze wyżej…:-) Ale o tym już/dopiero za rok…:-)